تولید انواع شیره خرما خوزستان

کشور ایران در استان های جنوب کشور به دلیل داشتن آب و هوای نیمه گرمسیری بسیار مساعد برای کاشت نخلستان می باشد. بهترین گونه های خرما در این کشور بدون استفاده از سموم شیمیایی پرورش می یابند.خرما پیارم تلفظ مرغوب و اصل را می‌ توان به راحتی از روی رنگ آن نیز تشخیص داد،از این رو میوه خرما و فرآورده های حاصل از آن، طعم، بو و خاصیت ارگانیک خود را حفظ می کند. شیره خرما خوزستان یکی از مشتقات مهم این محصول به شمار می رود و از خواهان زیادی در بازار فروش برخوردار می باشد.

تولید انواع شیره خرما خوزستان

نکات کلیدی شیره خرما خوزستان

نکات کلیدی شیره خرما خوزستان

خرما طبع بسیار گرمی دارد که افرادی که طبع سردی دارند از این خرما می توانند برای سلامتی جسمانی استفاده کنند.

خرید شیره خرما درجه یک نیازمند دانستن چندین نکته کلیدی می باشد و از این رو مشتریان می توانند از این فروشگاه شیره خرما، بهترین نوع این محصول را خریداری کنند:

  1. نکته مهم این است که شیره خرما بسته بندی شده، نسبت به نوع فله این محصول بسیار بهداشتی تر می باشد از این رو توصیه می شود نوع بسته بندی شده این محصول خریداری گردد.
  2. شیره خرما باید به صورت کاملا تازه و ارگانیک تولید و فرآوری گردد و بدون مواد افزودنی مضر باشد. با اطمینان می توان گفت که این محصول عاری از هر گونه آلودگی گرد و خاک یا میکروبی می باشد.
  3. شیره خرما درجه یک باید از غلظت بالایی برخوردار باشد.

روش نگهداری شیره خرما خوزستان

روش نگهداری شیره خرما خوزستان

همان طور که گفتیم خرما از لحاظ دامنه گونه و رنگ و کیفیت بسیار متنوع می باشد از این رو کیفیت شیره خرما نیز ارتباط مستقیم به نوع گونه ای دارد که از آن تولید شده است. شیره خرما برای مصارف گوناگونی همچون خوراکی مورد مصرف در صبحانه، تهیه انواع مختلف کیک و شیرینی و غیره به کار می رود خرما پیارم اهواز غلیظ کاملاً خالص بوده و اصل می باشند بنابراین مصرف نمودن آنها نیز برای بدن ما بسیار مقوی خواهد بود.

روش نگهداری شیره خرما بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا در افزایش ماندگاری و فساد این محصول نقش موثری دارد که در اینجا به چند نکته مهم اشاره خواهیم کرد:

  1. این محصول اگر در دمای نامناسب انبارداری شود ممکن است شکرک بزند و از کیفیت و بازاریابی این محصول بکاهد.
  2. از این رو توصیه می شود شیره خرما در دمای نرمال همچون دمای اتاق نگهداری گردد.
  3. برخی از مردم از روی نا آگاهی شیره خرما را در دمای سرد و خنک نگهداری می کنند در حالی که این دما کریستالیزاسیون را تحریک کرده و موجب شكرك زدن شیره خرما می‌شود. البته بعد از بن ماری کردن این شیره خرما شکرک زده، می توان تا حدودی آن به حالت نرمال اولیه بازگرداند.

شیره خرما خواص درمانی بیشماری دارد از جمله در پیشگیری از سرطان، جلوگیری از بیماری های قلبی، فراموشی و غیره بسیار موثر می باشد و جالب است بدانید که به کاهش چربی خون نیز بسیار کمک می کند. این محصول سرشار از مواد معدنی ضروری برای بدن همچون پتاسیم می باشد که در درمان بیماری اسهال بسیار مفید می باشد. علاوه بر این موارد غنی از آهن نیز می باشد و به افزایش گلبول های قرمز خون و درمان کم خونی کمک می کند.

مصرف شیره خرما در صبحانه به تعدیل فشار خون کمک به سزایی می کند. همچنین در تقویت ریشه سر و افزایش رشد آن نیز نقش زیادی دارد.

میزان ماندگاری شیره خرما خوزستان

میزان ماندگاری شیره خرما خوزستان

می توان گفت که شیره خرما در بیشتر مناطق خرماخیز کشور تولید می گردد و سود زیادی از تولید این محصول عاید کشاورزان می گردد. خرما پس از برداشت ممکن است به طور مستقیم مورد فروش قرار گیرد و یا پس از فرآوری و تبدیل آن به شیره به فروش برسد.

شیره خرما را می توان از همه گونه های این میوه حتی گونه های خشک خرما نیز تولید کرد ولی بهترین شیره خرما از میوه های نرم و مرطوب آن حاصل می شوند. خرما مضافتی و کبکاب به دلیل داشتن بافت نرم تر نسبت به سایر گونه های خرما، برای تهیه شیره خرما مناسب تر می باشند.

شیره خرما چند سال قبل به صورت سنتی در ایران تولید می شد اما امروزه بیشتر به شیوه مکانیزه و یا صنعتی تولید می گردد. برای تولید شیره خرما به روش صنعتی، پس از پاکسازی خرما های خراب شده و شست و شو کامل آن ها، طی فرآیندی که در دمای خاص انجام می گیرد با آب پخته شده و شیره آن گرفته می شود.

در مرحله بعدی پس از سرد شدن این محصول، اقدام به توزین و بسته آن به صورت کاملا بهداشتی می کنند. این شیره خرما به دلیل آن که به صورت کاملا ارگانیک فرآوری می گردد، از میزان ماندگاری بالایی برخوردار می باشد و از این رو می توان آن را به مدت طولانی در دمای اتاق نگهداری و مصرف کرد.

شیره خرمایی که به صورت مکانیزه تولید شده، تمام مواد مغذی و قندی در آن محفوظ باقی می ماند و از لحاظ ظاهری دارای رنگی شفاف و غلظت بسیار مناسب می باشد. همچنین در این روش شیره خرما طعم طبیعی خود را حفظ می کند و مانند روش تولید سنتی آن بوی سوختگی نخواهد داشت‌.

پخش انواع شیره خرما خوزستان

پخش انواع شیره خرما خوزستان بدون تردید یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین شیره هایی که مورد استفاده مردم بوده است، شیره خرما است. استفاده از شیره خرما در ایران خاص یک منطقه نمی باشد و در تمامی شهر های کوچک و بزرگ این کشور، مردم فرهنگ استفاده از شیره خرما را از روزگاران قدیم داشته اند. این محصول به دلیل ارزش تغذیه ای بالا و مقوی بودن آن مورد استفاده مردم بوده است، از این رو از میزان تقاضا بالایی در بازار های داخل و خارج از کشور برخوردار می باشد.

این شرکت یکی از برند های مرغوب شیره خرما را تولید می کند از این رو با استفاده از جدید ترین طرح های استاندارد این محصولات را بسته بندی و روانه بازار فروش می کند. شیره خرما ممکن است در ظروف شیشه ای، پلاستیکی، قوطی های لاکی و انواع ظروف دیگر و در حجم های مختلف بسته بندی شوند.

این مرکز فروش شیره خرما ممتاز را بدون واسطه قرار دادن دلالان به طور مستقیم از شرکت های تولیدی آن خریداری و عرضه می کند از این رو فروش شیره خرما به طور مستقیم و آنلاین از طریق این مرکز انجام می گیرد. خرید مستقیم این محصول از شرکت های تولید آن سبب می شود بتوان این محصول را با قیمت معقول در اختیار عمده فروشان و مصرف کنندگان آن قرار داد. پخش شیره خرما درجه یک از طریق این مرکز صورت می گیرد و متقاضیان می توانند سفارشات خود را به صورت عمده ثبت کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما