مرکز فروش شیره خرما با کیفیت

شیره خرما با کیفیت و سالم، از خرما های مرغوب، سالم و فاقد آفات و بیماری تهیه می شود. با چشیدن آن، هیچ گونه طعم شیرینی مصنوعی در آن حس نمی شود و غلظت خوبی دارد. هم چنین شیره خرما مرغوب، فاقد هر گونه مواد افزودنی غیر مجاز می باشد. این نوع شیره ماندگاری زیادی خواهد داشت و به راحتی فاسد نمی شود. رنگ شیره ی خرمای سالم، شفاف است و هیچ گونه بوی تخمیر یا سوختگی ندارد. توجه داشته باشید شیره ی خرمایی که خریداری می کنید باید کلیه ی مشخصات از قبیل نام محصول، برند، نام و نشانی تولید کننده ی آن، تاریخ تولید شیره، تاریخ انقضای آن، شماره ی پروانه ی ساخت که از وزارت بهداشت دریافت می شود، وزن و هم چنین شرایط نگه داری شیره روی بسته بندی آن نوشته شده باشد.

مرکز فروش شیره خرما با کیفیت

ارزش غذایی شیره خرما با کیفیت

ارزش غذایی شیره خرما با کیفیت

  • شیره خرما برای سلامت دستگاه گوارش مفید بوده، باعث افزایش فعالیت باکتری های موجود در دستگاه گوارش میشود.
  • شیره خرما همانند میوه آن سرشار از ویتامین های گروه ب بوده، برای تعادل اعصاب، رفع خستگی و ضعف مفید بوده، همچنین منیزیم و فسفر موجود در آن سبب تقویت و سر زنده نگهداشتن سلول های عصبی می شود.
  • از خواص شیره خرما کمک به چاقی صورت است. البته در صورت زیاده روی در مصرف شیره خرما چنانچه فرد بی تحرکی باشید به دلیل میزان بالای کالری آن باعث چاقی میشود، ولی در صورت انجام ورزش منظم، با استفاده از مصرف روزانه شیره خرما میتوانید به چاق شدن صورت خود کمک کنید.
  • شیره خرما یک ماده غذایی بسیار عالی برای بالا بردن قوای جنسی است. مصرف شیره خرما به دلیل مواد مغذی فراوانی که دارد به بالا بردن و افزایش استقامت جنسی در بدن کمک می کند. م
  • شیره خرما جایگزین مناسبی برای مواد شیرین کننده تصفیه شده است. از طرفی این ماده ارزش غذایی بسیار بالایی دارد.
  • آهن طبیعی موجود در شیره خرما، باعث افزایش گلبول های قرمز خون می شود و در نتیجه خطر بروز کم خونی را کاهش می دهد. علاوه بر آهن، سرشار از پتاسیم و منگنز است.

روش تهیه شیره خرما با کیفیت

روش تهیه شیره خرما با کیفیت روشهای تولید شیره خرما سنتی:

1 . روش تهیه در دیگ های سرباز خرمای بدون هسته و کلاهک را در دیگ های سرباز می ریزند و به اندازه ی وزن میوه آب به آن اضافه می کنند. سپس مخلوط حاصل را حرارت می دهند تا بجوشد بعد آنرا صاف کرده و به باقیمانده آب اضافه می کنند این عمل را یک تا دو بار تکرار می کنند و شیره گرفته شده را مجددا حرارت می دهند تا خوب غیلظ شود . این روش بیشتر در خانواده های ساکن مناطق خرما خیز (جنوب کشور) متداول است و معمولآ به اندازه ی مصارف سالیانه خود شیره خرما تهیه می کنند.

2. روش تهیه شیره خرما در حوضچه های سیمانی در این روش خرماها را در حوضچه های سیمانی که برای این کار ساخته شده اند و از سطح زمین 1 الی 5/1 متر بلندتر هستند می ریزند . وقتی خرماها بر هم فشار وارد می آورند شیره از سوراخی که در ته حوضچه ها تعبیه شده است خارج و جمع آوری می شود به این حوضچه ها در زبان محلی دبسه گفته می شود .و به شیره جمع آوری شده نیز شیره خرمای طبیعی می گویند.

روش تهیه خرما صنعتی:

خرما بعلت بالا بودن مقدار مواد جامد محلول در آن نمی توان همانند میوه های دیگر با فشردن آب آن را جدا نمود . در صنعت برای تولید شیره ی خرما مراحل زیر را انجام می دهند:

1. شستشو

خرما از انبار خارج شده و توسط نقاله به یک سیستم مخصوص انتقال می یابد و سنگ و گل و سایر مواد خارجی از آن جدا می گردد. ماده شوینده معمولآ آب می باشد و جهت شستشو یا از روش غوطه وری و یا اسپری کردن استفاده می شود. طرز تهیه شیره خرما در طب سنتی

2. ضدعفونی کردن

جهت ضدعفونی کردن می توان از گاز so2 و یا نمک های سولفیت و یا بی سولفیت استفاده کرد. این ترکیبات علاوه بر جلوگیری کردن از قهوه ای شدن آنزیمی و غیر آنزیمی،بر روی مخمرها و کپک ها تاثیر گذاشته و از تخمیر جلوکیری می کنند. در گذشته از متیل بروماید نیز جهت ضدعفونی کردن بسیار استفاده می شده است . البته تلاش های نیز در زمینه ضدعفونی کردن خرما به کمک پرتودهی گاما انجام گرفته است. طرز تهیه شیره خرما در طب سنتی

3. هسته گیری و خلال کردن خرما

خرماهای شسته و ضدعفونی شده به خرد کن منتقل می شوند. برای کاهش زمان فرایند باید سطح تماس بین آب و بافت میوه ی خرما را افزایش داد تا تبادلات مواد جامد محلول و انتقال آنها از بافت میوه به آب صورت گیرد. این کار با تیمار قبلی خرما یعنی خردکردن و ساییدن انجام می گیرد.با استفاده از مخلوط کردن می توان حداکثر سطح تماس بین خرماهای خردشده و آب را ایجاد کرد. طرز تهیه شیره خرما در طب سنتی 4. استخراج یا شیره گیری خرما عمل استخراج شیره ی خرما با استفاده از دیفوزیون صورت می گیرد. با قرار دادن خرما در آب سرد ساعت ها طول می کشد تا بتوان عصاره گیری را انجام داد. بنابراین از آب گرم با دمای حدود 55 تا 75 استفاده می شود.

4. استخراج یا شیره گیری خرما

عمل استخراج شیره ی خرما با استفاده از دیفوزیون صورت می گیرد. با قرار دادن خرما در آب سرد ساعت ها طول می کشد تا بتوان عصاره گیری را انجام داد. بنابراین از آب گرم با دمای حدود 55 تا 75 استفاده می شود. اگر در عمل دیفوزیون در یک مرحله صورت گیرد خرما با سه برابر وزن خود و اگر در دو مرحله صورت گیرد با 5/1 برابر وزن خود با آب 65 الی 80 درجه سانتی گراد مخلول می گردد.زیرا در این دماها هم فرایند عصاره گیری نتیجه خوبی می دهد و هم هیچ تغییری در مواد وکیفیت شهد ایجاد نمی شود. حرارت علاوه بر استخراج قند از خرما، سبب جلوگیری از فعالیت باکترها و آنزیم ها می شود .شدت تماس را با هم زدن مخلوط می توان افزایش داد. با تکرار عمل عصاره گیری می توان از تفاله باقیمانده 65 تا 70 درصد شیره ی خرما را استخراج کرد.تفاله باقیمانده بلافاصله جهت آبگیری به دستگاه پرس منتقل می شود و آب خروجی از تفاله پس از استریل شدن و تعدیل درجه حرارت با آب مورد مصرف در مرحله استخراج مخلوط شده و وارد سیستم دیفوزیون می گردد. تفاله خشک شده پس از خرد شدن با آسیاب چکشی توسط سیستم مکش به بخش خوراک دام منتقل می شود. عصاره ی بدست آمده سپس وارد مرحله فیلتراسیون شده تا مواد معلق آن جدا شوند.سپس این شیره در دیگهای تحت خلا حرارت داده می شود تا مقدار مواد جامد آن به حدود 70 برسد.

خواص انواع شیره خرما با کیفیت

خواص انواع شیره خرما با کیفیت خرما و شیره تهیه شده از آن، سرشار از انواع مواد مغذی و ویتامینها می باشد. از جمله عناصر مفید موجود در شیره خرما، آهن، پتاسیم، پروتئین، فیبر غذایی، کلسیم، مس، منیزیم، منگنز، سلنیوم و روی و ویتامین های گروهب، ویتامین آ و ث می باشد.مواد معدنی موجود در خرما نظیر کلسیم و منیزیم باعث تقویت و استحکام استخوانها میشود. همچنین یکی از خواص خرما و شیره آن خاصیت ضد التهاب بوده و از این رو مصرف شیره خرما برای افرادی که دچار آرترزو و التهاب مفاصل هستند، مفید میباشد و در تسکین درد مفاصل و دردهای روماتیسمی موثر است.شیره خرما نیز همانند خود خرما سرشار از آهن و اسید فولیک بوده و به برطرف شدن و درمان کم خونی کمک شایانی میکند. فولات موجود در خرما به عنوان یک ماده غذایی خون ساز معرفی شده است. به همین دلیل مصرف خرما و شیره آن برای زنان باردار بسیار مفید میباشد.

فروشگاه محصولات شیره خرما با کیفیت

فروشگاه محصولات شیره خرما با کیفیت ایران جزو کشور هایی می باشد که به صورت چهار فصل می باشد و این امر موجب شده است تا بسیاری از میوه جات و محصولات کشاورزی و مواد غذایی در آن به خوبی رشد می کند.شیره خرما جزو محصولاتی می باشد که در آب و هوای گرم و خشک به خوبی کشت شده و به بار می نشیند و چون شرایط آب و هوایی در بسیاری از مناطق ایران حاکم است به یکی از بزرگترین قطب های تولید کننده خرما در جهان تبدیل شده است. وجود مقدار بالایی از خرما در ایران باعث شده است تا شرکت های زیادی در شهر های مختلف به مهم ترین فرآورده های آن یعنی شیره خرما اقدام کنند.خرید شیره خرما بصورت آنلاین در بسیاری از فروشگاه شیره خرما قابل دسترس میباشد.فروش شیره خرما بدون واسطه و بصورت فله ای بیشتر در روش سنتی قابل مشاهده میباشد .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما