قیمت خرید شیره خرما اهواز

شیره خرما اهواز از ناب‌ترین خرماهای کشور و به روش سنتی تهیه می‌شود. از آنجائیکه اهواز مهد خرماست، تولید شیره خرما در این شهر با توجه به فراوانی خرما و استفاده از خرمای تازه دارای عطر و طعم بسیار مطبوع برای ساکنین آن بعنوان شغل دوم محسوب میشود. شیره خرما برای کودکان و کهنسالان بسیار مقوی است.بطبع قیمت شیره خرما با توجه به فراوانی منطقه ای خرما در اهواز ارزان میباشد .بدون تردید شناخته شده ترین و یکی از قدیمی ترین شیره های مورد استفاده نسل بشر شیره خرما بوده است و شاید در ابتدا وجود خود شیره طبیعی خرما بود که انسان را بر این وا داشت که از این شیره استفاده کند و راه هایی را برای تولید بیشتر آن استفاده کند. بصورت کلی شیره خرما یکی از مغذی ترین و مناسب ترین مواد غذایی است که دارای ارزش غذایی بالا، انرژی بسیار زیاد و تقویت کننده سیستم و بنیه بدن و توان ایمنی بدن می باشد. این شیره هم بصورت ساده و به همراه صبحانه و یا با اضافه کردن به برخی از مواد غذایی مصرف می شود و هم به عنوان یک شیرینی طبیعی تصفیه شده در برخی از انواع غذاها، کیک ها و شیرینی ها استفاده دارد. شیره خرما عمدتا در بین مردم به داشتن آهن زیاد شناخته شده است و همه آن را به عنوان یک خون ساز طبیعی برای درمان افرادی که دارای کم خونی هستند می شناسند. البته این ایده از طب قدیمی و سنتی ایران در مردم شکل گرفته و نظریه کاملا درستی زیرا داشتن آهن فراوان در شیره خرما با عث ساخت گلبول قرمز و بهبود کم خونی است.

قیمت خرید شیره خرما اهواز

معرفی انواع شیره خرما اهواز

معرفی انواع شیره خرما اهواز شیره خرمای اهواز نیز مانند سایر شیره ها با توجه به روش تهیه به دو نوع سنتی و صنعتی تقسیم میگردد.همچنین با توجه به تنوع خرما در این منطقه از کشور هر نوع شیره ی خرمایی متناسب با نام خرما تهیه میگردد.از انواع خرماهای اهواز میتوان به خرما زاهدی، خرما کبکاب، خرما خضراوی، خرما گنطار، خرما بریم، خرما برحی، خرما شاکری، خرما دیلگاری، خرما مکسون و خرما سودانی اشاره کرد.

روش تهیه صنعتی شیره خرما:

مراحل مکانیزاسیون تهیه این محصول شامل موارد زیر میباشد: • انتخاب خرما: یکی از مهم ترین موارد در تهیه شیره خرما با کیفیت انتخاب خرما مناسب و با کیفیت است • شستشو و ضد عفونی کردن: خرما دستچین شده و مناسب با استفاده از نوارهای نقاله مخصوص به دستگاه شستشو انتقال داده می شود و در این دستگاه با استفاده از سیستم شستشوی چند حالته تمامی سنگ، شن و گل و لای احتمالی و نا خالصی ها و آلودگی های خرما به خوبی شسته می شود. • گرفتن شیره خرما:در این مرحله برای اینکه شیره با کیفیت بهتری گرفته شود مرتبا مخلوط با دستگاه مخلوط و یا هم زده می شود. فرآیند شیره گرفتن ممکن است در یک یا دو مرحله انجام شود. شیره ای که در مرحله اول گرفته می شود با نام شیره درجه یک و شیره ای که در مرحله دوم گرفته می شود را با نام درجه دو نامگذاری می کنند.

روش تهیه سنتی شیره خرما:

شیوه جوشاندن (روش گرم): خرما را در دیگ‌های سر باز می‌ریزند و به اندازه وزن آن آب اضافه می‌کنند. مخلوط آب و خرما را حرارت می‌دهند تا شیره در آب حل گردد. وقتی شیره به غلظت مورد نظر رسید، مخلوط را صاف نموده و شیره را در ظرف‌های پلاستیکی یا حلب‌های فلزی می‌ریزند.

تهیه شیره در حوضچه‌های سیمانی (روش سرد): در این روش خرما‌ها را در حوضچه‌های سیمانی که برای این کار ساخته شده اند و از سطح زمین ۱ الی ۵/۱ متر بلندتر هستند می‌ریزند. وقتی خرما‌ها بر هم فشار وارد می‌آورند شیره از سوراخی که در ته حوضچه‌ها تعبیه شده است خارج و جمع آوری می‌شود. به این حوضچه‌ها در زبان محلی دبسه گفته می‌شودو به شیره جمع آوری شده نیز شیره خرمای طبیعی می‌گویند.

تولید شیره خرما به طریقه حصیر: خرما را در سبد حصیری که از برگ خرما درست شده است می‌ریزند. شیره خرما در اثر فشار خرما‌ها بر روی همدیگر از منافذ حصیر خارج می‌شود.

خواص بی نظیر شیره خرما اهواز

خواص بی نظیر شیره خرما اهواز خرما به عنوان یک میوه بسیار مفید دارای خواص مختلفی بوده و در درمان بیماری‌های گوارشی، اختلالات روده ای، کم خونی، سرطان‌های ناحیه شکم، رفع یبوست و اسهال، کاهش کلسترول و جلوگیری از پیری پوست بسیار مؤثر است.خرما به علت داشتن منیزیم، انرژی عضلانی بدن را تقویت کرده و نیروی عمومی بدن را افزایش می‌دهد؛ همچنین به علت داشتن فسفر و منیزیم موجب تقویت حافظه نیز می‌شود.سطح بالای آهن موجود در خرما می‌تواند کم خونی زنان باردار را درمان کند، عضلات رحم را تقویت کرده و باعث افزایش شیر مادر در دوران شیردهی شود. مصرف شیره خرما برای بهبود سلامت کبد و پیشگیری از بیماری کبد چرب مفید می باشد، همچنین خرما باعث افزایش سم زدایی از کبد می شود.

میزان ویتامین شیره خرما اهواز

میزان ویتامین شیره خرما اهواز با توجه به تهیه شیره خرما از حجم بالای خرما با آگاهی بر میزان مواد تشکیل دهنده ی این میوه در هر 100 گرک خرما شما میتوانید به ارزش غذایی این محصول بیشتر پیببرید.خرما معادل ۲۲ تا ۲۶ درصد ساکارز، ۵۰ درصد گلوکز، آب، موسیلاژ، مواد آلبومینوئیدی و پکتیکی (پکتین) است همچنین ویتامین های مختلف نظیر B و A و به مقدار جزیی ویتامین های C و E و املاح معدنی در بر دارد. خرما، میوه ای است شیرین، خوشمزه و انرژی دهنده که در کشورهای مختلف بخصوص در مناطق گرم که درخت خرما در آنجا پرورش می یابد غذای ساکنان راتشکیل می دهد. از خرما، معمولا نوعی الیکور الکل تهیه می شود که مورد توجه اعراب است.ارزش غذایی خرما و کیفیت آن به آب و هوای منطقه ای که در آن پرورش یافته، بستگی دارد. ولی به طور کلی، ۱۰۰ گرم خرما دارای ۹ درصد چربی ۶/۶ درصد پروتئین، ۶۷ درصد سلولز (فیبر)، مواد قندی و نشاسته ای و ۴/۹ درصد خاکستر می باشد. از هر ۱۰۰ گرم رطب، حدود ۱۶۳ کالری انرژی تولید می شود. ویتامین های آن شامل B، A و (C۱۰ میلی گرم) و E، املاح آن شامل پتاسیم، سدیم، کلسیم (۵۱ میلی گرم) منیزیم، آهن، مس، فسفر (۳/۱ میلی گرم) گوگرد و کلر می باشد.

فروش انواع شیره خرما اهواز

فروش انواع شیره خرما اهواز تولید کننده شیره خرما در اهواز بهترین محصول را در ایران تولید می کند زیرا تولید کنندگان در این شهر با استفاده از خرمای مرغوب و با کیفیت و دستگاه های مجهز این محصول را کیفیت بسیار عالی تولید و در بسته بندی های بهداشتی به بازار عرضه می کنند. فروش شیره خرما در اهواز به صورت مستقیم و بدون واسطه انجام می گیرد و خریداران می توانند با کیفیت ترین محصول را با قیمت ویژه از تولید کنندگان خریداری نمایند. مشتریان عمده این محصول هم اکنون می توانند با مراجعه به سایت های اینترنتی این محصولات را مشاهده و همچنین قیمت روز این محصولات را استعلام نمایند. ضمن اینکه این محصول به صورت اینترنتی نیز عرضه می شود و خریداران می توانند محصولات مورد نظر خود را انتخاب و ثبت سفارش نمایند تا در کمترین زمان برای آنها ارسال گردد.خرید شیره خرما بصورت عمده بهترین راه برای کاهش هزینه ی حمل و نقل میباشد .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما