صادرات عمده شیره خرما خوب به پاکستان

شیره خرما خوب از روی رنگ روشن و شفاف می توان به کیفیت شیره خرما پی برد هر چه رنگ شیره شفاف تر باشد از مرغوبیت بالاتری برخوردار است، دارای طعم و بوی طبیعی باشد و وجود هر گونه طعم سوختگی و ترشیدگی نشان دهنده ی کیفیت پایین می باشد.

با توجه به کیفیت بالایی شیره تولید شده از خرما هایی همچون مضافتی، کبکاب، شاهانی و خرمای ربی یا همان پاکستانی اکثر کشور های همسایه ایران نسبت به وارد کردن خرمای ایرانی و محصولات حاصل از آن از جمله شیره ی خرما خوب نموده اند و از جمله این کشور ها که اقدام به وارد کردن شیره ی خرما نموده اند پاکستان می باشد.

یکی از دلایل صادرات شیره خرما به پاکستان می تواند علاوه بر کیفیت و مرغوبیت بالای شیره ی تولید شده نزدیکی دو کشور به یکدیگر و داشتن مشترک که باعث انتقال سریع تر از تولید کنندگان به کشور همسایه می شود.

صادرات عمده شیره خرما خوب به پاکستان

تهیه شیره خرما خوب به روش سرد

تهیه شیره خرما خوب به روش سرد تهیه شیره خرما: به علت آب هوای مناسب در جنوب و جنوب شرق کشور ایران دارای نخلستان های فراوانی است که علاوه بر تولید خرما اقدام به تولید شیره خرما در همین شهر ها و برخی شهر های دیگر می کنند و شیره خرما به دو روش سنتی و صنعتی تولید می شود.

در روش صنعتی با استفاده از حرارت، آب و خرما های کاملا رسیده شیره خرما به دست می آید اما دو روش سنتی وجود دارد یکی روش جوشاندن و دیگری روش سرد که روش سنتی سرد خود دارای دو روش می باشد عبارتند از:

استفاده از حوضچه های سیمانی: در این روش در حوضچه های سیمانی که در زیر آنها سوراخی تعبیه شده است خرما را به داخل آن اضافه کرده و به علت فشار خرما ها به یکدیگر شیره خرما خارج می شود و این حوضچه ها را بنا به میزان تولید در نظر گرفته شده در ارتفاع یک تا پنج متر از سطح زمین قرار می دهند.

روش سنتی سرد با استفاده از سبد های حصیر که معمولا از جنس برگه های نخل خرما می باشد که تمام مراحل شبیه مرحله ی قبل است با این تفاوت که با عبور شیره خرما از درون حصیر صاف شده و باعث خوش رنگ تر شدن شیره ی خرما می شود و در شهر های جنوبی ایران از این روش بیشتر استفاده می شود.

شیره تولید شده در مصارف داخلی و برای صادرات به فروش می رسد، از جمله معایب روش سرد تیرگی رنگ شیره، راندمان تولید پایین و غلظت پایین و رعایت نشدن اصول اولیه بهداشتی می باشد.

هر چه رنگ شیره خرما شفاف تر باشد از قیمت و کیفیت بالاتری برخوردار است در هر کدام از روش های گفته شده پس از تولید تا چهل و هشت ساعت بعد شیره به دست آمده دارای شکرک نباشد و این یک عامل برای تشخیص شیره اصل از شیره تقلبی است.

خواص شیره خرما برای دفع سموم از کبد

خواص شیره خرما برای دفع سموم از کبد شیره خرما مرغوب: شیره خرما همان خواص خرما را دارد و دارای دارای طبع گرم و خشک می باشد علاوه بر مغذی و مقوی بودن در مصارف غذایی برای درمان برخی از بیماری ها استفاده می شود همچنین انرژی زایی آن برای افرادی که در طول روز احساس خستگی دارند بهتر است در وعده صبحانه مصرف شود.

خواص شیره خرما عبارتند از: حاوی انواع ویتامین ها بوده که با مصرف آن دیگر نیازی به مولتی ویتامین نمی باشد همچنین از بین خواص زیاد آن می توان به افزایش یادگیری، استفاده برای درمان یبوست، افزایش بینایی، برای درمان کم خونی، رشد مو و ناخن، کاهش چربی و به عنوان پاک کننده کبد اشاره کرد و به علت دارا بودن قند بهتر است افراد دیابتی استفاده نکنند.

خرید کلی شیره خرما مرغوب 1 کیلویی

خرید کلی شیره خرما مرغوب 1 کیلویی شیره خرما کیلویی: شیره خرما در وزن های نیم و اغلب یک کیلو گرمی تا بیست کیلوگرمی به فروش می رسد و خریدار می تواند از طریق فروشگاه های اینترنتی و ارتباط با تولید کنندگان محصول مورد نظر خود را سفارش داده و با قیمت ارزانتری تحویل بگیرد.

صادرات شیره خرما: انواع شیره خرما در بسته بندی های که روی آن نوشته شده شیره خرما سنتی یا شیره خرما صنعتی در بازار موجود هستند و به علت کیفیت بالایی این محصول در بازار های جهانی دارای طرفداران زیادی می باشد و کشور ایران آن را به کشور های حوزه خلیج فارس، پاکستان، ترکیه، عراق و آلمان صادر می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما