صادرات شیره خرمای کبکاب در تناژ بالا

این خرما رنگی قهوه ای متمایل به سیاه دارد و ظاهر آن به گونه ای است که پوست و گوشتش به هم چسبیده نیستند و از نظر ظاهری زشت اما بسیار خوشمزه است. شیره خرمای کبکاب طعمی بسیار خوشمزه و دلپذیر دارد و مرغوبترین شیره خرما نیز مربوط به همین خرمای کبکاب است.با توجه به ترشح شیره ای بالایی که دارد تهیه شیره از این خرما با کیفیت تر بوده و مراحل تولید شیره کوتاهتر هست .این محصول از ارزش غذایی و دارویی بالایی برخوردار است، با طبعی گرمی که دارد بیشتر در مناطق گرمسیری پرورش داده می شود. بسیار انرژی زا و مقوی است و با انواع مزاج ها سازگاری دارد. قند طبیعی آن سبب شده جایگزین مناسب شیرینی جات باشد.

صادرات شیره خرمای کبکاب در تناژ بالا

نحوه تولید شیره خرمای کبکاب در کارخانه

نحوه تولید شیره خرمای کبکاب در کارخانه جهت صادرات شیره خرما این امر هائز اهمیت است که روش مکانیزه که اصولی ترین و بهترین روش برای تولید شیره خرما است مورد استفاده قرار گیرد.

مراحل مکانیزاسیون تهیه این محصول شامل موارد زیر میباشد:

• انتخاب خرما: یکی از مهم ترین موارد در تهیه شیره خرما با کیفیت انتخاب خرما مناسب و با کیفیت است

• شستشو و ضد عفونی کردن: خرما دستچین شده و مناسب با استفاده از نوارهای نقاله مخصوص به دستگاه شستشو انتقال داده می شود و در این دستگاه با استفاده از سیستم شستشوی چند حالته تمامی سنگ، شن و گل و لای احتمالی و نا خالصی ها و آلودگی های خرما به خوبی شسته می شود.

• گرفتن شیره خرما:در این مرحله برای اینکه شیره با کیفیت بهتری گرفته شود مرتبا مخلوط با دستگاه مخلوط و یا هم زده می شود. فرآیند شیره گرفتن ممکن است در یک یا دو مرحله انجام شود. شیره ای که در مرحله اول گرفته می شود با نام شیره درجه یک و شیره ای که در مرحله دوم گرفته می شود را با نام درجه دو نامگذاری می کنند.

خاصیت شیره خرما برای سلامتی

خاصیت شیره خرما برای سلامتی شیره خرمای تازه حاوی پروتئین، قند طبیعی مواد معدنی و ویتامین هایی مانند B1، B2، B3 و B5 و همچنین A1 و C است که در صورت مصرف دیگر نیازی به مولتی ویتامین ها ندارید. این شیره حاوی قندهای طبیعی مانند گلوکز، ساکارز و فروکتوز هستند و برای میان وعده یک انتخاب مناسب به حساب می آیند.

  • شیره خرما انرژی زا بوده و مصرف آن انرژی بدن را تامین می کند.
  • شیره خرما برای درمان یبوست
  • مصرف شیره خرما باعث افزایش فعالیت باکتری های موجود در دستگاه گوارش میشود و برای سلامت دستگاه گوارش مفید است.
  • شیره خرما به دلیل داشتن کاروتنوئید و ویتامین A از شب کوری که با علائمی مانند خشکی چشم و افزایش خطر ابتلا به عفونت همراه است ، جلوگیری و بینایی را تقویت می کند .
  • خوردن شیره خرما در دوران بارداری دهانه رحم بازتر وفرایند زایمان و وضع حمل را آسان تر می کند.
  • شیره خرما حاوی آهن و اسید فولیک فراوان است و به برطرف شدن و درمان کم خونی کمک می کند. در بخش سلامت نمناک میخوانید که فولات موجود در خرما خون ساز است به همین علت برای زنان باردار بسیار مفید میباشد. آهن طبیعی موجود در شیره خرما، باعث افزایش گلبول های قرمز خون می شود.

عرضه کنندگان شیره خرمای کبکاب در بازار

عرضه کنندگان شیره خرمای کبکاب در بازار توزیع شیره خرما کبکاب با بالاترین ترین کیفیت در سراسر کشور توسط بسیاری از کارخانجات بزرگ انجام می گیرد. شیره خرما کبکاب یکی از مهمترین و خوش طعم ترین محصولات جانبی خرما است که در سراسر جهان توزیع می شود. مصرف شیره خرما کبکاب در زمستان بسیار رایج بوده و از سرما خوردگی جلوگیری می کند. قابل ذکر است علت رونق بالای تولید و توزیع شیره کبکاب بهداشتی بودن آن می باشد، خوشبختانه امروزه در کارخانه و کارگاه های تهیه شیره خرما، انواع شیره خرمارا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و دستگاه های پیشرفته درست می کنند. و به این ترتیب کلیه مراحل انجام این کار بدون دخالت دست انحام می شود. شایان ذکر بوده که پاستوریزه کردن شیره خرما باعث می شود، کلیه اضافات و باکنری های مضر از آن جدا شوند و نحوه ی بسته بندی آن تاثیر بالا بر روی سلامتی آن دارد.این فرآورده را می توان در شیشه، قوطی و انواع بسته بندی های مواد خوراکی در ظرف شکل داده شده بسته بندی نمود.امروزه جهت تهیه این محصولات بشکل شیره خرمای صنعتی با رعایت استنداردهای صادراتی توانسته ایم بازار بزرگی را در خاورمیانه به این مهم اختصاص دهیم .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما