شرکت صادرات شیره خرمای زاهدی

شیره خرما زاهدی یک محصول خاص است زیرا دارای خواص و فواید بسیار و طعم شیرین و بسیار عالی می باشد. به علاوه اینکه شیره خرما زاهدی دارای املاح و ویتامین های بسیاری است و به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد. این محصول در استان های جنوبی کشور تولید می شود و از خرید و فروش بالایی برخوردار است. کارخانجات تولید شیره خرما زاهدی این محصول را با بهترین کیفیت تولید و آن را به شهر های مختلف کشور عرضه می کنند.شرکت صادراتی شیره خرمای زاهدی این فرآورده را به صورت بسته بندی شده و همینطور در اوزان مختلف به بازارهای جهانی عرضه می کند. گفتنی است که مرغوب ترین‌ ها را گروه بازرگانی تهیه می نماید. در همین حال، شیره خرما اعلا را که به روش های ارگانیک و استاندارد تولید شده اند، از برترین برند به گونه عمده خریداری می کند. در کل، به علت استقبال عالی از آن، فرآورده، بازار پر رونقی دارد.کیفیت بالای محصول شیره با بسته بندی های شیک جهت صادرات به کشورهای غربی و خاورمیانه رمز موفقیت و ماندگاری کارخنجات تهیه کننده شیره میباشد.

شرکت صادرات شیره خرمای زاهدی

مشخصات انواع شیره خرمای زاهدی

مشخصات انواع شیره خرمای زاهدی در زمان خرید شیره خخرمازاهدی باید از کیفیت بالای شیره اطمینان حاصل شود، به مهمترین مشخصه های شیره خرمای زاهدی خوب در مطالب زیر اشاره شده.

  • مهمترین مشخصه ی شیره خرمای زاهدی طعم شیرین آن است، نباید مزه یا طعم خرما را در پخت شیره کامل از بین برده باشیم. یعنی با خوردن یک قاشق شیره باید طعم خرما را حس کنیم.
  • مشخصه دوم رنگ شیره هست رنگ شیره در زمانی که طبیعی و درست به عمل بیاید عسلی مایل به قهوه ای یا مایل به خرمایی است. البته در مواردی رنگ کمی تیره تر می شود.
  • در زمان پخت شیره باید تا حد امکان رطوبت گرفته شود. این کار باعث می شود تا ماندگاری شیره بالاتر برود و در ضمن شرایط نگهداری بهتری هم داشته باشد. در روش های سنتی معمولا با دیدن غلظت بصورت چشمی و تجربی حرارت را قطع می کنند . اما در روش های صنعتی صحیح غلظت توسط دستگاه تعریف می شود و حرارت در زمان تعیین شدن بصورت اتوماتیک قطع می شود.قوام شیره در حد قوام عسل باید باشد.
  • مشخصه های ترکیباتی شیره خرما مانند اسدیته،رنگ،ph،قند،طعم،بو،مواد خارجی و ….اصولآ باید بر اساس استاندردهای تعیین شده باشد .

طرز تهیه شیره خرمای زاهدی

طرز تهیه شیره خرمای زاهدی روش تهیه شیره خرما: شیره ی خرما به دو روش صنعتی و سنتی تهیه می شود.

روش سنتی تهیه شیره خرما:

۱_ شیوه جوشاندن (روش گرم): • خرما را در دیگ های سر باز می ریزند و به اندازه وزن آن آب اضافه می کنند. • مخلوط آب و خرما را حرارت می دهند تا شیره در آب حل گردد . • وقتی شیره به غلظت مورد نظر رسید ، مخلوط را صاف نموده و شیره را در ظرف های پلاستیکی یا حلب های فلزی می ریزند.

2- تهیه شیره در حوضچه های سیمانی (روش سرد): • در حوضچه هایی که 1 الی 5/1 متر از سطح زمین بلندتر است خرما را می ریزند. • در اثر نیروی وزن خرماها به هم فشار می آورند و از سوراخی که در ته حوضچه تعبیه شده است شیره خارج شده و آن را جمع آوری می کنند.

3 – تولید شیره خرما به طریقه حصیر: خرما را در سبد حصیری که از برگ خرما درست شده است می

روش صنعتی تهیه شیره خرما :

1. شستشو خرما از انبار خارج شده و توسط نقاله به یک سیستم مخصوص انتقال می یابد و سنگ و گل و سایر مواد خارجی از آن جدا می گردد. ماده شوینده معمولآ آب می باشد.

2. ضدعفونی کردن جهت ضدعفونی کردن می توان از گاز so2 و یا نمک های سولفیت و یا بی سولفیت استفاده کرد. این ترکیبات علاوه بر جلوگیری کردن از قهوه ای شدن آنزیمی و غیر آنزیمی،بر روی مخمرها و کپک ها تاثیر گذاشته و از تخمیر جلوکیری می کنند.

3. هسته گیری و خلال کردن خرما

4. استخراج یا شیره گیری خرما عمل استخراج شیره ی خرما با استفاده از دیفوزیون صورت می گیرد. با قرار دادن خرما در آب سرد ساعت ها طول می کشد تا بتوان عصاره گیری را انجام داد. بنابراین از آب گرم با دمای حدود 55 تا 75 استفاده می شود.


مدت نگهداری شیره خرمای زاهدی

مدت نگهداری شیره خرمای زاهدی شیره ها دارای رطوبت بسیار کم و قند بسیار زیادی هستند پس شرایط رشد و تکثیر میکروارگانیسم ها در آنها وجود ندارد.در زمان قدیم نگهداری شیره ها در کوزه ها در قست تاریک و سرد زیرزمین ها صورت میگرفت.با گذشت زمان جارهای شیشه ای و سپس با تولید شیشه های پلاستیکی جایگزین کوزه ها گردید.برای نگهداری شیره نیازی به یخچال نیست و می توان آن را مدت ها در محلی خشک و دور از تابش مستقیم آفتاب نگهداری کرد ولی اگر شیره در یخچال نگهداری شود،مدت زمان ماندگاری آن بالاتر می رود .با رعایت زنجیره نگهداری سالم تا یک سال قابلیت استفاده در شیره حفظ میشود ولی با گذشت زمان گرچه در سلامت محصول خللی بوجود نمی آید اما از ارزش غذایی آن کاسته میشود.بهتر است برای تهیه شیره خرما از خرماهای شیره دار استفاده کنید. استفاده از خرمای بدون شیره و خشک خیلی برای این کار مفید نیست و این مورد هم کیفیت را پایین می آورد و هم عمر شیره را کم میکند.دقت کنید اگر خرما خشک باشد مدت زمان پخت طولانی تر خواهد شد. اگر غلظت شیره خرما کم باشد زود کپک میزند ، بنابراین سعی کنید یا غلظت شیره را بیشتر کنید تا ماندگاریش بالا برود.

فروشندگان انواع شیره خرمای زاهدی

فروشندگان انواع شیره خرمای زاهدی سفارش خرید شیره خرما زاهدی به صورت مستقیم هم اکنون به راحتی انجام پذیر است و خریداران عمده می توانند به راحتی این محصول را انتخاب و ثبت سفارش نمایند تا برای آنها در کمترین زمان ارسال گردد. این محصول دارای قیمت های فوق العاده ارزان و ویژه هستند زیرا به صورت مستقیم عرضه می شود و همچنین فروش عمده این محصول نیز باعث شده قیمت آنها را به میزان زیادی کاهش یابد. شما می توانید محصولات ارائه شده را مشاهده و همچنین قیمت و کیفیت آنها را مورد بررسی قرار دهید و در صورت تمایل این محصولات را در نازلترین قیمت به صورت عمده سفارش و خریداری نمایید. فروشندگان شیره خرما زاهدی محصولات را با تضمین کیفیت به فروش می رسانند تا خریداران عمده این محصولات را با اطمینان خاطر بیشتری خریداری نمایند. دولت میتواند با حمایت صادرات شیره خرما اطمینان خوبی جهت ادامه ی کار تولیدکنندگان خرد و کلان بدهد‌.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما