تولید عمده شیره خرما سنتی

شیره خرما مواد مورد نیاز بدن را به راحتی فراهم می کند از این محصول در تب سنتی نیز برای درمان بسیاری از بیماری های انسان استفاده می شد.خریداران شیره خرما سنتی و صنعتی تولید عمده شیره خرما مربوط به مناطق جنوبی کشور است اما تمام شهرها و مناطق کشور از مصرف کنندگان این خوراکی انرژی زا به شمار می شود.

تولید عمده شیره خرما سنتی

مشخصات کامل شیره خرما سنتی

مشخصات کامل شیره خرما سنتی خرما پیارم تلفظ مرغوب و اصل را می‌ توان به راحتی از روی رنگ آن نیز تشخیص داد، فیبر موجود در شیره خرما سبب می شود که خاصیت ملین داشته باشد و فرایند دفع را آسان کند. شیره خرما برای سلامت دستگاه گوارش: مصرف شیره خرما باعث افزایش فعالیت باکتری های موجود در دستگاه گوارش میشود و برای سلامت دستگاه گوارش مفید است. شیره خرما برای درمان شب کوری: شیره خرما به دلیل داشتن کاروتنوئید و ویتامین A از شب کوری که با علائمی مانند خشکی چشم و افزایش خطر ابتلا به عفونت همراه است ، جلوگیری و بینایی را تقویت می کند . شیره خرما زایمان را آسان تر می کند: خوردن شیره خرما در دوران بارداری دهانه رحم بازتر وفرایند زایمان و وضع حمل را آسان تر می کند. شیره خرما برای درمان کم خونی: شیره خرما حاوی آهن و اسید فولیک فراوان است و به برطرف شدن و درمان کم خونی کمک می کند. در بخش سلامت نمناک میخوانید که فولات موجود در خرما خون ساز است به همین علت برای زنان باردار بسیار مفید میباشد. آهن طبیعی موجود در شیره خرما، باعث افزایش گلبول های قرمز خون می شود.شیره خرما حاوی فسفر و آهن بوده و باعث فعال شدن سلول‌های عصبی و در ضمن مانع ایجاد کم خونی می‌شود، این ماده خوراکی انرژی زا، سبب تسکین درد‌های رماتیسمی و امراض شریانی و وریدی می‌شود. در بسیاری از استان‌های کشورمان، از شیره خرما به جای شکر در پخت حلوا، شیر برنج با شیره، برف با شیره و ارده با شیره استفاده می‌شود. طبع شیره خرما گرم و خشک است. جالب است بدانید بهترین نوع مصرف شیره که برای همه مزاج‌ها مناسب می‌باشد، این است که شیره مورد نظر را با سرکه بجوشانید و محصول نهایی را که سرکه شیره نام دارد. شیره خرما، سرشار از انواع مواد مغذی و ویتامین‌ها می‌باشد. از جمله عناصر مفید موجود در شیره خرما، آهن، پتاسیم، پروتئین، فیبر غذایی، کلسیم، مس، منیزیم، منگنز، سلنیوم و روی و ویتامین‌های گروهب، ویتامین آ و ث می‌باشد.

طرز تهیه شیره خرما سنتی

طرز تهیه شیره خرما سنتی تهیه شیره خرما به دو روش سنتی و صنعتی انجام می‌شود. در روش سنتی ۱۵ درصد از کل خرما بصورت شیره در می‌آید، اما در روش صنعتی این میزان تا ۶۰ درصد قابل افزایش است. شیوه جوشاندن (روش گرم): خرما را در دیگ‌های سر باز می‌ریزند و به اندازه وزن آن آب اضافه می‌کنند. مخلوط آب و خرما را حرارت می‌دهند تا شیره در آب حل گردد. وقتی شیره به غلظت مورد نظر رسید، مخلوط را صاف نموده و شیره را در ظرف‌های پلاستیکی یا حلب‌های فلزی می‌ریزند. تهیه شیره در حوضچه‌های سیمانی (روش سرد): در این روش خرما‌ها را در حوضچه‌های سیمانی که برای این کار ساخته شده اند و از سطح زمین ۱ الی ۵/۱ متر بلندتر هستند می‌ریزند. وقتی خرما‌ها بر هم فشار وارد می‌آورند شیره از سوراخی که در ته حوضچه‌ها تعبیه شده است خارج و جمع آوری می‌شود. به این حوضچه‌ها در زبان محلی دبسه گفته می‌شودو به شیره جمع آوری شده نیز شیره خرمای طبیعی می‌گویند. تولید شیره خرما به طریقه حصیر: خرما را در سبد حصیری که از برگ خرما درست شده است می‌ریزند. شیره خرما در اثر فشار خرما‌ها بر روی همدیگر از منافذ حصیر خارج می‌شود.در تهیه شیره خرما بهتر است از خرما‌های شیره دار استفاده کرد. توجه داشته باشید که غلظت شیره خرما نباید کم باشد، زیرا زود کپک می‌زند. شیره خرما را می‌توانید در جای خشک و خنک و در ظرف در بسته به مدت ۱ سال نگهداری کنید. اگر از خرمای خشک برای درست کردن شیره خرما استفاده کنید، زمان طولانی تری برای پخت خرما نیاز است.

محل نگهداری شیره خرما سنتی

محل نگهداری شیره خرما سنتی خرما پیارم اهواز غلیظ کاملاً خالص بوده و اصل می باشند بنابراین مصرف نمودن آنها نیز برای بدن ما بسیار مقوی خواهد بود.شیره خرما جایگزین مناسبی برای مواد شیرین کننده تصفیه شده است. از طرفی این ماده ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. آهن طبیعی موجود در شیره خرما، باعث افزایش گلبول های قرمز خون می شود و در نتیجه خطر بروز کم خونی را کاهش می دهد. علاوه بر آهن، سرشار از پتاسیم و منگنز است. مصرف آن هنگام صبح با صبحانه یا شیر ولرم، باعث فعال شدن سلول های عصبی می شود. شیره این میوه، تسکین دهنده دردهای روماتیسمی است. به راحتی هضم می شود و انرژی زاست. ناراحتی های گوارشی را برطرف می کند و باعث ایجاد کلنی های باکتری های مفید در روده ها می شود. فیبر موجود در آن مانع از یبوست می شود. تقویت کننده قلب است و غنی از کلسیم بنابراین برای تقویت استخوان مفید است. برای تقویت بینایی مفید است و سموم را از کبد دفع می کند و برای درمان گلودرد، تب و سرماخوردگی مفید است. شیره خرما همان خواص خرما را دارد. حاوی فسفر و آهن است که مصرف آن در وعده ی صبحانه باعث فعال شدن سلول های عصبی و در ضمن مانع ایجاد کم خونی در افراد می شود.خرید شیره خرما، تسکین دهنده ی دردهای رماتیسمی و امراض شریانی و وریدی هستند. بهترین نوع مصرف شیره که برای همه ی مزاج ها مناسب می باشد، این است که شیره را با سرکه بجوشانید و محصول نهایی را که «سرکه شیره» نام دارد با کاهو بخورید و نهایت لذت را از خوردن این معجون ببرید. شیره خرما شیره ها جزو مواد غذایی انرژی زا بوده و برای مواقعی که بدن به انرژی بیشتری نیاز دارد، بهترین غذا محسوب می گردند. از جمله این شیره ها، شیره خرما می باشد.

پخش انواع شیره خرما سنتی

پخش انواع شیره خرما سنتی پخش شیره خرما با کیفیت و دارای قیمت مناسب برای مصرف کنندگان در مراکز فروش انجام می شود.فروش عمده شیره خرما مرغوب سنتی باعث می شود تا مصرف کنندگان گرامی بتوانند این محصول ارزشمند و مفید را با قیمت مناسبی تهیه کنند. برخی از مصرف کنندگان شیره خرما بر این باورند، شیره هایی که به روش سنتی تهیه می شوند نسبت به انواع صنعتی آن، از ارزش غذایی بیشتری برخوردار هستند.شیره خرما سرشار از پتاسیم و منگنز است. مصرف آن هنگام صبح با صبحانه یا شیر ولرم، سبب فعال شدن سلول‌های عصبی می‌شود. مصرف شیره خرما سبب برطرف شدن ناراحتی‌های گوارشی و باعث ایجاد کلنی‌های باکتری‌های مفید در روده‌ها می‌شود. شیره خرما یکی از مواد غذایی مقوی و انرژی زا است، خواص درمانی و ارزش غذایی بالایی دارد. این ماده مغذی به دلیل داشتن املاح و ویتامینها، انرژی مورد نیاز بدن را تامین کرده و باعث رفع کم خونی، خستگی شده و قوای جنسی را تقویت می‌کند. – درمان یبوست: شیره خرما به دلیل وجود فیبر فراوان دارای خاصیت ملین بوده و مصرف آن باعث میشود که فرایند دفع آسان‌تر شود. – تامین انرژی بدن: شیره خرما انرژی زا بوده و مصرف آن انرژی بدن را تامین می‌کند. مصرف این شیره قدرت یادگیری کودکان و دانش آموزان را افزایش میدهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما