تولید انواع شیره خرما سنتی

شیره خرمای سنتی از زمان های بسیار قدیم و به صورت سنتی در بین مردم و کشور های مختلف جهان بخصوص در کشور عزیزمان ایران بسیار رایج و طرفداران زیادی از سراسر جهان به خودت جذب کرده است. این شیره خرما علاوه بر اینکه در کارخانجات بصورت صنعتی و استاندارد تهیه و توزیع می شود یا بصورت سنتی در خانه که به شیره خرمای سنتی خانگی هم معروف است تهیه می گردد.تولید کنندگان شیره خرمای خانگی از طریق روش های گوناگون و ماشین آلات پیشرفته سعی بر این دارند که محصول مرغوب و با کیفیت را به بازار عرضه کند.یکی از بهترین و با کیفیت ترین روش ها در تولید شیره خرما بهتره گیری از دستور العمل های سنتی می باشد که بصورت ارکانیک در مناطق جنوبی کشورمان جمع آوری و به دست می آید.بسیاری از استان ها از جمله استان های خوزستان، بوشهر، کرمان، فارس،… می توان به راحتی به دست اورد.

خرما پیارم تلفظ مرغوب و اصل را می‌ توان به راحتی از روی رنگ آن نیز تشخیص داد، شیره خرما سنتی به طب سنتی هم راه یافته است زیرا این شیره به دلیل پر انرژی بودن و داشتن قند (ساکارز) می تواند یه میان وعده قوی به شمار آورد.تولید شیره خرما سنتی بصورت فله ای یا بصورت بسته با ارزان ترین قیمت به بازار عرضه می شود تا رضایت مشتری را به سوی خود جلب کند.

تولید انواع شیره خرما سنتی

مزایای مهم شیره خرما سنتی

مزایای مهم شیره خرما سنتی شیره خرما به دلیل بالا بودن مواد شیرینی کننده می توان جایگزین قند باشد از این طریق ارزش غدایی بالایی به خود می گیرد.به همین دلیل است که بسیاری از ورزشکاران در دوره تمرینات خود از شیره خرما استفاده نی کننداین شیره خرما سرشار از آهن و پتاسیم می باشد که برای کم خونی بسیار مفید می باشد و برای درد های مفصلی تسکین درد ها موثر می باشد. این شیره خرما در میان وعده یا صبحانه به دلیل اینکه انرژی بدن فرد را تا سب تامین می نماید همراه شیر استفاده شود و برای درمان و جلوگیری از بسیاری بیماری ها کاربردی باشد. این شیره برای همه مزاج ها مفید می باشد.

خرما پیارم اهواز غلیظ کاملاً خالص بوده و اصل می باشند بنابراین مصرف نمودن آنها نیز برای بدن ما بسیار مقوی خواهد بود.

این شیره میتواند در همه فصول بخصوص فصل زمستان به دلیل سرد بودن هوا استفاده شود زیرا جسم انسان انرژی زیادی برای گرم نگه داشتن لازم دارد. شیره خرما خواص دارویی زیادی دارد و برای بدن بسیار مغذی و مقوی می باشد و برای کودکان بسیار مهم می باشد زیرا قدرت یادگیری آن ها را افزایش می دهد.به همین دلیل برای سرحال و سالم و احساس شادی و آرامش بهتر است افراد از این محصول در طول روز استفاده کنند.

روش تهیه شیره خرما سنتی

روش تهیه شیره خرما سنتی شیره خرما به دو روش صنعتی و سنتی تهیه می گردد. در روش سنتی خرما های تازه را جمع آوری و از روی هم انباشته کردن خرما ها در محل خاص نگهداری خرما حاصل می شود و پس از تصفیه جزئی ، بسته بندی میگردد. شیره خرما به ۳ روش تهیه می شود.

۱. شیره جوشاندن یا همان روش گرم کردن: در این روش خرماها را در یک دیگ ریخته و به اندازه حجم خرما ها آب درون دیگ ریخته و اجازه میدهیم خرما ها حل گردد حرارت را به اندازه ای که شیره به غلظت بیاید ادامه میدهیم بعد اینکه شیره به قوام آمد حرارت را قطع کرده و از صافی عبور میدهیم.۲. تهیه شیره در حوضچه های سیمانی یا روش سرد: خرما ها را در حوضچه به اندازه ۱ متر از بلندای زمین است می ریزیم. خرما ها در اثر نیروی زمین فشار آورده و شیره از سوراخی که ته حوضچه است خارج شده و جمع اوری می گردد این حوضچه های سیمانی نیز به زبان محلی مدبسه می نامند. و شیره ای که از این طریق به دست می آید شیره خرمای طبیعی می نامند.

۳. تولید شیره خرما به طریقه حصیر: در مناطق جنوبی خرما ها را در داخل حصیر که از برگ خرما ها بصورت سبد حصیری تهیه می شود در داخل آن میریزند و در اثر فشاری که حصیر ها روی هم قرار دارند وارد می شود شیره خرما از منافذ باز حصیر خارج می گردد.

طریقه مصرف شیره خرما سنتی

طریقه مصرف شیره خرما سنتی بسیاری از مردم علاقه زیادی به شیره خرما دارند از این شیره خرما به عنوان صبحانه استفاده می کنند و از عادات غذایی مرسوم که از زمان بسیار قدبم بین مردم بسیاری از شهر ها مانند تبریز، همدان، اراک، اردبیل، رایج است بصورت(شیر برنج با شیره)،(برف با شیره)، (شیره با شیره)و(ارده با شیره) استفاده می شود.

از شیره خرما می توان در پختن انواع غذا ها استفاده کرد این شیره به دلیل داشتن ساکارز در پختن انواع حلوا استفاده می شود و می تواند جایگزین خوبی برای شکر باشدمیتوان همراه چای و نوشیدنی ها مصرف گردد. میتوان به عنوان بهترین غذا استفاده شود. این شیره خرما علاوه بر اینکه درصد بالایی انرژی را به بدن منتقل می کند سرشار از کالری نیز می باشد و برای افرادی که کم تحرک هسند و پیاده رویی منظم ندارند و بیشتر روز را در حال نشستن میگذرانند مصرف این شیره توصیه نمی شود.

از شیره خرما در بستنی ها هم استفاده می شود این شیره استفاده شده در بستنی نقطه انجماد بستنی را کاهش می دهد و باعث دیر ذوب شدن بستنی می شود پس شیره خرما جایگزین خوبی به جای شکر در بستنی است.همچنین بهترین نوع مصرف این شیره این است که شیره را با سرکه بجوشانیم و محصول نهایی که سرکه شیره می باشد همراه کاهو میتوان استفاده کرد که طعم لذیزی دارد از خوردن این معجون نهایت لذت را ببرید.شیره خرما به عنوان ماسک صورت هم استفاده می شود و موجب شادابی و طراوت پوست و جلوگیری از چین و چروک می شود. از این شیره میتوان در تهیه انواع کیک وکوکی های شکلاتی استفاده کنید تا طعم دلچسبی به شیرینی ها بدهد.

فروش انواع شیره خرما سنتی

فروش انواع شیره خرما سنتی روش فروش شیره خرما امروزه تنوع زیادی دارد و توانسته بدین طریق طرفداران زیادی را به سمت انواع شیرینی خرمایی سنتی نه تنها از سوی ایران بلکه از سرتاسر جهان جلب کند لذا این روش ها بسترسازی نشده است تا بازار خرید و فروش این محصول به عرضه کننده انواع شیرینی خرمایی سنتی مرکز تعلق بگیرد لذا تنوع برند های شیره خرما به قدری زیاد شده که خریداران شیره خرما دچار سردرگمی شده اند و باعث شد تا تولیدکنندگان محصولات خود را بهترین برند که از نظر شهره برترین های بازار می باشد به بازار ارائه کند

فروشنده شیره خرما همواره سعی دارند بهترین شیره خرما را به مشتریان خود عرضه کند تا رضایت مصرف کنندگان را جلب کند و به دلیل اینکه این شیره سود خوبی برای توزیع کنندگان دارد می تواند رونق خوبی را در بازار راه بندازد و اگر این محصول کیفیت خوبی داشته باشد بدون شک افراد زیادی خواهان خرید شیره خرما خواهند بود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما