توزیع کلی شیره خرما طبیعی در بازار

شیره خرما طبیعی طی چند سال اخیر با وجود تغییرات بسیاری در تولید آن توانسته است بازار خوبی در دست بگیرد و انواع مختلف شیره های خرما در فصل برداشت محصولات از نخلستان های جنوب بازار پر فروشی جایگاه ویژه ای در بین مشتریان کسب کند خرما از مرغوب ترین میوه های مناطق گرمسیری شهرتی جهانی کسب کرده است.

روش تهیه شیره خرما متفاوت است که یک نوع از تهیه آن می توان به شیوه سنتی اشاره کرد که در آن با استفاده از حصیر و انباشته شدن خرما بر روی هم، شیره های خرما سنتی به دست می آید.

توزیع کلی شیره خرما طبیعی در بازار

بهترین روش تهیه شیره خرما طبیعی

بهترین روش تهیه شیره خرما طبیعی شیره های خرما به دو روش سنتی و صنعتی تهیه می شود: در روش صنعتی با اعمال حرارت و به کمک آب، مواد جامد میوه خرما کاملا رسیده به دست می آید، این شیوه تهیه در زمره صنایع تبدیلی خرما به شمار می رود.

در روش سنتی با انباشتن میوه های خرما در محل های مخصوص نگهداری شده و پس از تصفیه، بسته بندی صورت می گیرد.

در روش سنتی با استفاده از شیوه جوشاندن و گرم کردن در دیگ های بزرگ و سر باز به اندازه وزن خرما آب اضافه می کنند تا شیره در آب حل شود و حرارت تا زمانی که شیره به غلظت مورد نظر خود برسد ادامه خواهد داشت.
یکی دیگر از روش های تهیه آن قرار دادن در حوضچه های سیمانی (روش سرد) است که خرما را در آن قرار داده که بالای یک متر از سطح زمین بلند تر است و مخصوص عملیات شیره گیری ساخته می شود، در این مرحله خرما بر اثر نیروی وزن فشار آورده و شیره از سوراخ حوضچه خارج و جمع آوری خواهد شد.
در تهیه سنتی دارای معایبی همچون عدم رعایت اصول بهداشتی در تولید و بسته بندی و همچنین پایین بودن غلظت شیره خرما و پایین بودن درصد قند شیره به علت تجزیه قندهای محتوی خرما در حین حرارت دادن شیره می باشد.

خواص شیره خرما طبیعی برای تامین انرژی بدن

خواص شیره خرما طبیعی برای تامین انرژی بدن از خواص غذایی شیره خرما می توان گفت بهترین نوع مصرف شیره که برای همه ی مزاج ها مناسب است و اگر شیره با سرکه جوشانده شود محصول نهایی آن سرکه شیره است شیره خرما تسکین دهنده ی دردهای رماتیسمی و امراض شریانی وریدی می باشد اسیدیته شیره خرما بین 3/1 تا 5/0 است شیره خرما سر شار از آهن و پتاسیم است.

شیره خرما تازه سرشار از آهن و پتاسیم می باشد از دیگر خواص آن می توان به :

۱- تنظیم کننده وزن بدن

۲- مناسب برای پوست

۳- افزایش رشد موهای بدن از جمله موی سر

۴- تقویت کننده استحکام استخوانها

۵- کاهنده کلسترول خون

۶- درمان یبوست

۷- سلامت دستگاه گوارش

۸- درمان شب کوری

۹- رفع ضعف و خستگی بدن اشاره کرد

خوردن شیره خرما در دوران بارداری زایمان و وضع حمل را آسان تر می کند این شیره حاوی آهن و اسید فولیک است و برای درمان کم خونی کمک کننده است و همچنین تعادل اعصاب و رفع خستگی و ضعف معجزه می کند.

عرضه بدون واسطه شیره خرما طبیعی تازه

عرضه بدون واسطه شیره خرما طبیعی تازه امروزه به دلایل مختلف از جمله مشغله های کاری فراوان فرصت کافی جهت خرید حضوری وجود ندارد و جهت سهولت خرید فروشندگان با دایر کردن سایت های فروش لیست های از محصولات خود را در آن قرار می دهند و خصوصیات هر کدام از محصولات خود را با اطلاعات کامل در اختیار مشتریان قرار می دهند

با این وجود به راحتی با مراجعه به این سایت ها می توان سفارشات و خرید های خود را انجام داد و آن را درب منزل تحویل گرفت.

توزیع شیره خرما به روش های گوناگونی صورت می گیرد که با وجود تنوع تولیدات و محصولات به طور قابل توجهی بر پدید آمدن قیمت ها در رده های بسیار متفاوت و متغیر تاثیر گذار است و سایت ها با معرفی برندها و قیمت های آن هر کدام از محصولات را به مشتریان خود معرفی می کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما