بازار خرید شیره خرما مرغوب اصل

شیره خرما مرغوب بهترین و سالم ‌ترین ماده برای سالم ماندن است که علاوه برداشتن قند دارای خواص بسیار زیادی است. این شیره به صورت ساده و به همراه صبحانه و یا با ترکیب کردن با برخی از مواد غذایی مصرف می شود و هم به عنوان یک شیرینی طبیعی در برخی از انواع غذاها و شیرینی ها استفاده می شود. شیره خرما بسیار مقوی و پرانرژی و یکی از میان وعده ‌های مناسب است. شیره خرما سنتی حاوی انواع پروتئین ها، شیرینی های طبیعی و ویتامین است. اگر این شیره را در هنگام صبح صرف نمایید به شدت انرژی شما را بالا می برد. تولید شیره خرما امروزه در کشور مورد استقبال انبوهی از مردم قرار گرفته است.

بازار خرید شیره خرما مرغوب اصل

رنگ های متفاوت شیره خرما مرغوب

رنگ های متفاوت شیره خرما مرغوب از ویژگی شیره خرما می توان به رنگ خاص آن اشاره کرد. شیره خرما اصلی بسته به نوع خرمایی که در تهیه آن استفاده می شود، دارای رنگ های مختلف است ولی اکثر رنگ های شیره تیره می باشد.

میزان قندهای احیا کننده موجود در داخل خرمای پیارم سیاه، مورد توجه قرار می گیرد، که مقدار آن حدود پنجاه و هشت درصد می باشد و این میزان برای این محصول کاملا استاندارد و مطلوب است.در صورتی که رنگ آن روشن باشد، شیره اصل نیست. بهتر است برای تهیه شیره خرما از خرما های مخصوص استفاده کنید و از خرماهای خشک خودداری نمایید. استفاده از خرمای معمولی و خشک خیلی برای این کار مفید نیست. اگر خرما معمولی و خشک باشد مدت زمان پخت طولانی تر خواهد شد. در ایران خرماهای زیادی با رنگ و بوهای متفاوتی وجود دارند که به بعضی از آنها اشاره می کنیم:

خرمای مضافتی

خرمای گنتار

خرمای استعمران

خرمای شاهانی

خرمای زاهدی

خرمای کبکاب

خرمای ربی

خرمای برهی

خرمای خضراوی

خرمای خاصویی

خرمای مردا سنگ

خرمای عجوه

خرمای انبارار

روش تشخیص شیره خرما مرغوب

روش تشخیص شیره خرما مرغوب برای تشخیص انواع شیره اصل باید ابتدا ویژگی های مختلف این محصول مانند رنگ، بو و طعم آن را بررسی کرد تا کالایی با مرغوبیت بالا در دست مشتری قرار گیرد. شیره خرما اصل نباید قارچ زدگی داشته باشد چرا که این قارچ زدگی نشان دهنده آن است که شیره خرما با مواد دیگری که با آن قاطی شده است غلظت خود را از دست داده باشد و محصول عنوان شده فاقد کیفیت مرغوب است. غلظت شیره خرما مرغوب، محدوده ای بین غلیظ و رقیق است به عبارت دیگر غلظت این محصول همانند عسل است. از نظر طعم، این شیره قوی، شیرین می باشد و از نظر ظاهری، می ‌توان به زلال بودن آن اشاره کرد و علت این شفافیت صاف شدن آن پس از استفاده از خاک شیره می باشد.

از دیگر ویژگی‌ های شیره خرمای اصل این است که ته نشین نمی شود. کاملا طعم خرما بدهد و مزه دیگری نداشته باشد. تغییر پیدا کردن این محصول نشان می دهد این محصول دارای کیفیت پایین است و تقلبی می باشد. این شیره در صورتی که مرغوب و اصل باشد، تغییر شکل نمی دهد.

قیمت شیره خرما از دیگر ویژگی هایی است که می ‌توان اصل و تقلبی بودن این محصول را تشخیص داد که نمونه های تقلبی اغلب دارای مواد دیگری به صورت نا خالصی هستند که باعث می شود تا قیمت نهایی محصول کم ارزش تر باشد و این موضوع یکی از مهم ترین دلایل تفاوت قیمت بین انواع اصل و تقلبی است. شیره خرما را می توانید در جای سرد و خنک و در درون ظروف در بسته به مدت طولانی نگهداری کنید.

ارزش غذایی شیره خرما مرغوب

ارزش غذایی شیره خرما مرغوب شیره خرما دارای خواص درمانی و ارزش غذایی فراوان می باشد. قندهای طبیعی در این شیره وجود دارد و اغلب برای میان وعده سرو می شود. مصرف این شیره به علت خاصیت طبع گرم که دارد باعث می شود تمامی درد یا حتی گرفتگی های ایجاد شده را کاهش دهد و همچنین مصرف آن به افراد سرد مزاج توصیه می شود، زیرا سبب افزایش توان جسمی و قوای جنسی می شود. مصرف این شیره باعث ایجاد خون در بدن می شود و آهن بسیار زیادی هم دارد. این محصول بسیار مقوی و پر کاربرد است و کمک بسیار زیادی به انسان ها در هنگام فعالیت های ورزشی و فعالیت ‌های روزانه می رساند. مواد موجود در این شیره خرما بر درمان یبوست کاربرد دارد و همچنین استفاده از این شیره برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید است. اگر این شیره را با کمی شیر گرم مصرف کنید باعث آرامش سلول های عصبی می شود. مصرف شیره خرما سبب برطرف شدن ناراحتی های گوارشی و باعث ایجاد باکتری های مفید در روده ها می شود. شیره خرما تقویت کننده قلب است و مصرف شیره خرما سبب بهبود کارایی کبد می شود.

خاصیت دیگری که می توان به این شیره افزود تقویت مو و ریشه مو است که می تواند برای زیبای افراد بسیار مورد توجه قرار گیرد. همیشه باید افرادی که دیابت دارند از مصرف زیاد مواد قندی خودداری کنند و یکی از این مواد پر قند شیره خرما است. همچنین این شیره به دلیل داشتن کالری بسیار زیاد باعث افزایش وزن می شود ضمن اینکه شیره خرما بسیار گرم است و باید از خوردن آن با موادی که طبع گرم دارند خودداری کرد زیرا باعث یک سری حساسیت ها می شود.

فروشنده انواع شیره خرما مرغوب

فروشنده انواع شیره خرما مرغوب شیره خرما امروزه در اغلب نقاط ایران و تولید می شود. استان های جنوبی کشورمان و بسیاری از شهرستان های دیگر ایران از انواع خرما شیره تولید می کنند. قیمت شیره خرما مرغوب بستگی به شرایط مختلف بازار دارد. این محصول در بازار به صورت های خانگی و صنعتی تهیه می شود که معمولا به دلیل متفاوت بودن فرآیند تولید کیفیت و قیمت این محصولات با هم تفاوت دارد. برای خرید شیره خرما ارزان بهترین راه این است، آن را به صورت عمده خریداری کنید.

یکی از بیشترین موادی که در خرمای پیارم شیراز وجود دارد، آهن است، که تاثیر خیلی زیادی در خون سازی داشته و بر روی سلامتی، سرزندگی و نشاط کلی افراد اثرات قابل توجهی می گذارد و از بروز ضعف، کسالت و بیحالی جلوگیری می کند.

انواع بسته بندی شده شیره خرما، هزینه بالاتری دارد. زیرا مکانیزم بسته بندی هزینه بردار است و بر قیمت نهایی محصول تاثیر می گذارد. شیوه بسته بندی محصول و عرضه آن در مدت زمان ماندگاری محصول بسیار تاثیر گذار است و این نکته در تمامی فروشگاه شیره خرما رعایت شده است و فروشنده شیره خرما تلاش می کند تا این محصول را با بسته بندی بسیار زیبا و با طراحی منحصر به فرد در اختیار عموم مردم قرار دهد تا علاوه بر استفاده مردم در داخل کشور تمام مردمی که در خارج از کشور هم قرار دارند بتوانند از این محصول بدون هیچ افت کیفیتی استفاده کنند. مردم باید در خرید این کالای مقوی دقت لازم را داشته باشند تا با مطمئن ترین فروشگاه ها برای خرید این محصول با کیفیت در ارتباط باشند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما