مرکز خرید شیره خرما صادراتی

بازار شیره خرما صادراتی ایران از رونق خوبی برخوردار است. کیفیت این محصول تولیدی کشور ما به گونه ای است که نه تنها در داخل کشور بلکه در کل جهان طرفداران خاص خود را دارد. ما توانسته ایم با صادرات آن به کشور های دیگر ارزآوری خوبی در بخش صادرات غیر نفتی برای کشور داشته باشیم. اگرچه بیشتر محصولات صادراتی در کشور های همسایه ایران به فروش می رسد اما می توان با صادرات آن به کشور های دورتر نیز میزان سود دهی را به مقدار قابل توجهی افزایش داد.صادرات و فروش شیره خرما تولید صنعتی به کشور های دیگر بسیار سود آور می باشد. خواص این ماده غذایی بر کمتر کسی پوشیده است. کارخانه شیره خرما این محصول را با بهترین خرمای تولید شده در کشور و با پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا و با استفاده از کادری مجرب تولید می کند.

مرکز خرید شیره خرما صادراتی

نحوه تولید شیره خرما صادراتی

نحوه تولید شیره خرما صادراتی روش تولید شیره خرما صادراتی:

خرما بعلت بالا بودن مقدار مواد جامد محلول در آن نمی توان همانند میوه های دیگر با فشردن آب آن را جدا نمود . در صنعت برای تولید شیره ی خرما مراحل زیر را انجام می دهند:

1. شستشو

خرما از انبار خارج شده و توسط نقاله به یک سیستم مخصوص انتقال می یابد و سنگ و گل و سایر مواد خارجی از آن جدا می گردد. ماده شوینده معمولآ آب می باشد و جهت شستشو یا از روش غوطه وری و یا اسپری کردن استفاده می شود. طرز تهیه شیره خرما در طب سنتی

2. ضدعفونی کردن

جهت ضدعفونی کردن می توان از گاز so2 و یا نمک های سولفیت و یا بی سولفیت استفاده کرد. این ترکیبات علاوه بر جلوگیری کردن از قهوه ای شدن آنزیمی و غیر آنزیمی،بر روی مخمرها و کپک ها تاثیر گذاشته و از تخمیر جلوکیری می کنند. در گذشته از متیل بروماید نیز جهت ضدعفونی کردن بسیار استفاده می شده است . البته تلاش های نیز در زمینه ضدعفونی کردن خرما به کمک پرتودهی گاما انجام گرفته است. طرز تهیه شیره خرما در طب سنتی

3. هسته گیری و خلال کردن خرما

خرماهای شسته و ضدعفونی شده به خرد کن منتقل می شوند. برای کاهش زمان فرایند باید سطح تماس بین آب و بافت میوه ی خرما را افزایش داد تا تبادلات مواد جامد محلول و انتقال آنها از بافت میوه به آب صورت گیرد. این کار با تیمار قبلی خرما یعنی خردکردن و ساییدن انجام می گیرد.با استفاده از مخلوط کردن می توان حداکثر سطح تماس بین خرماهای خردشده و آب را ایجاد کرد. طرز تهیه شیره خرما در طب سنتی 4. استخراج یا شیره گیری خرما عمل استخراج شیره ی خرما با استفاده از دیفوزیون صورت می گیرد. با قرار دادن خرما در آب سرد ساعت ها طول می کشد تا بتوان عصاره گیری را انجام داد. بنابراین از آب گرم با دمای حدود 55 تا 75 استفاده می شود.

4. استخراج یا شیره گیری خرما

عمل استخراج شیره ی خرما با استفاده از دیفوزیون صورت می گیرد. با قرار دادن خرما در آب سرد ساعت ها طول می کشد تا بتوان عصاره گیری را انجام داد. بنابراین از آب گرم با دمای حدود 55 تا 75 استفاده می شود. اگر در عمل دیفوزیون در یک مرحله صورت گیرد خرما با سه برابر وزن خود و اگر در دو مرحله صورت گیرد با 5/1 برابر وزن خود با آب 65 الی 80 درجه سانتی گراد مخلول می گردد.زیرا در این دماها هم فرایند عصاره گیری نتیجه خوبی می دهد و هم هیچ تغییری در مواد وکیفیت شهد ایجاد نمی شود. حرارت علاوه بر استخراج قند از خرما، سبب جلوگیری از فعالیت باکترها و آنزیم ها می شود .شدت تماس را با هم زدن مخلوط می توان افزایش داد. با تکرار عمل عصاره گیری می توان از تفاله باقیمانده 65 تا 70 درصد شیره ی خرما را استخراج کرد.تفاله باقیمانده بلافاصله جهت آبگیری به دستگاه پرس منتقل می شود و آب خروجی از تفاله پس از استریل شدن و تعدیل درجه حرارت با آب مورد مصرف در مرحله استخراج مخلوط شده و وارد سیستم دیفوزیون می گردد. تفاله خشک شده پس از خرد شدن با آسیاب چکشی توسط سیستم مکش به بخش خوراک دام منتقل می شود. عصاره ی بدست آمده سپس وارد مرحله فیلتراسیون شده تا مواد معلق آن جدا شوند.سپس این شیره در دیگهای تحت خلا حرارت داده می شود تا مقدار مواد جامد آن به حدود 70 برسد.

مهمترین خواص شیره خرما صادراتی

مهمترین خواص شیره خرما صادراتی

  • شیره خرما برای سلامت دستگاه گوارش مفید بوده، باعث افزایش فعالیت باکتری های موجود در دستگاه گوارش میشود.
  • شیره خرما همانند میوه آن سرشار از ویتامین های گروه ب بوده، برای تعادل اعصاب، رفع خستگی و ضعف مفید بوده، همچنین منیزیم و فسفر موجود در آن سبب تقویت و سر زنده نگهداشتن سلول های عصبی می شود.
  • از خواص شیره خرما کمک به چاقی صورت است. البته در صورت زیاده روی در مصرف شیره خرما چنانچه فرد بی تحرکی باشید به دلیل میزان بالای کالری آن باعث چاقی میشود، ولی در صورت انجام ورزش منظم، با استفاده از مصرف روزانه شیره خرما میتوانید به چاق شدن صورت خود کمک کنید.
  • شیره خرما یک ماده غذایی بسیار عالی برای بالا بردن قوای جنسی است. مصرف شیره خرما به دلیل مواد مغذی فراوانی که دارد به بالا بردن و افزایش استقامت جنسی در بدن کمک می کند.
  • شیره خرما جایگزین مناسبی برای مواد شیرین کننده تصفیه شده است. از طرفی این ماده ارزش غذایی بسیار بالایی دارد.
  • آهن طبیعی موجود در شیره خرما، باعث افزایش گلبول های قرمز خون می شود و در نتیجه خطر بروز کم خونی را کاهش می دهد. علاوه بر آهن، سرشار از پتاسیم و منگنز است.

میزان کیفیت شیره خرما صادراتی

میزان کیفیت شیره خرما صادراتی همانطور که می دانید شیره خرما اصل به دو روش سنتی و صنعتی تولید می شود. یکی از مهمترین مشخصات شیره اصل، رنگ و مزه آن است. افراد با تجربه بالا به راحتی می توانند شیره خرمای اصل را از تقلبی تشخیص دهند. اگر شیره خرما اصل باشد نباید کپک بزند. کپک زدن نشانه تقلبی بودن و داشتن ماده افزودنی است که برای غلیظ کردن شیره استفاده شده است. شیره باکیفیت تقریبا غلظت بالایی نداشته و بو و مزه ملایمی دارد. یکی دیگر از روش هایی که می تواند شیره خرما اصل را تشخیص داد، توجه به قیمت آن است. معمولا شیره هایی که کیفیت چندانی ندارند، با قیمت پایینتری در بازار به فروش می رسند. به همین علت برخی از افراد به اشتباه آن را خریداری می کنند. شیره خرمایی که به صورت بسته بندی شده در بازار موجود است، معمولا کیفیت بالایی دارد و قابل اطمینان تر از انواع شیره های فله ای می باشد. شیره اصل خرما یکدست بوده و دارای مواد زائد نمی باشد. البته این به معنای آن نیست که شیره هایی که دارای مواد ته نشین شده هستند، کیفیت لازم را ندارند. چرا که انواع شیره هایی که در خانه تهیه می شود به علت آنکه از صافی ریز عبور داده نمی شود، مقداری از شیره که همان گوشته خرما است، ته نشین می شود.

پخش انواع شیره خرما صادراتی

پخش انواع شیره خرما صادراتی مرکز پخش شیره خرما عمده همواره می کوشد بهترین نوع محصول را با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهد. زیرا قیمت و کیفیت دو عامل کلیدی در میزان فروش هر محصول و همچنین ایجاد رضایت در بین خریداران می باشد. توجه به همین عوامل می تواند یک تولید کننده را به یک برند معروف و پرفروش تبدیل کند. قیمت عمده شیره خرما صادراتی در کشور از طریق اینترنت به راحتی قابل دستیابی می باشد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی خرید کردن از بازار های جهانی کاری بسیار آسان می باشد، زیرا محدودیت زمانی و مکانی ندارد و در هر لحظه از شبانه روز و یا هر جای دنیا که باشیم، فقط کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشید آن گاه در کمترین زمان ممکن می توانید نیاز های خود و دیگران را برطرف کنیم.برای سفارش تناژ بالا شیره خرما صادراتی بهترین گزینه اینترنت می باشد. در اینترنت انواع شیره خرما خانگی و صادراتی برای فروش گذاشته می شود. با خرید شیره خرما از طریق اینترنت به مقدار زیاد در وقت و هزینه ها صرفه جویی می شود. از مزایای دیگر خرید اینترنتی می توان تحویل رایگان محصول و تخفیفات ویژه آن را نام برد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما